از مزایای سیستم های ابری و ذخیره سازی اطلاعات چه میدانید؟

همه ی ما برای کسب و کار خود اطلاعاتی داریم مانند مشخصات فردی مشترکین که از لحاظ مادی و معنوی برای ما حائز اهمیت است.این اطلاعات نباید در دسترس عموم قرار بگیرند یا دچار تغییرات شوند.

یکی از نیاز ها معمولا این است که در مکانی خاص به این اطلاعات دسترسی داشته باشیم و اگر نیاز به انجام فرآیندی بود قابل انجام باشد.این اتفاق امکان پذیر است به شرط آنکه این اطلاعات را درون چمدانی قرار داده و همراه خود حمل کنیم.

همواره باید مراقب باشیم که اطلاعات آسیب نبینند، از دسترس دیگران دور باشد، خیس نشود، آتش نگیرد، به سرقت نرود و خیلی از بلایا و اتفاقات دیگر که منجر به از بین رفتن و یا خراب شدن آن میشود جلوگیری کرد.

نگهداری این اطلاعات به شکل فیزیکی در پرونده، پوشه و زونکن های قطور اداری کار صحیح و اصولی نیست و بهتر است به شکل سیستمی یعنی در فایل های متعددی ذخیره گردد.

حتی باید برای چمدان و یا محفظه ای که اطلاعات درون آن وجود دارد قفل رمز دار گذاشت تا به راحتی در دسترس دیگران قرار نگیرد.

  • آیا همیشه وضعیت به همین شکل است؟
  • آیا همیشه می بایست اطلاعات را همراه خود نگه داشت؟
  • آیا نگه داری از اطلاعات به صورت دایمی کار آسانی است ؟

میتوان خیلی راحت و بی دردسر  با پیشرفت تکنولوژی اطلاعات را همیشه کنار خود داشت و در هر شرایط در اسرع وقت به آن دسترسی پیدا کرد.

میتوان بدون نیاز به حمل و نقل و ساختن محفظه ای برای محافظت اطلاعات از آن بهره مند بود.

میتوان اطلاعات را جایی قرار داده که در هر شرایط قابل دسترسی بوده و به صورت یکجا قابل رویت باشد.

بعدها با پیشرفت و کسب اطلاعات در زمینه نگهداری و پشتیبانی با پرداخت هزینه بابت خرید سرور و راه اندازی سیستم شبکه ای تمام دیتا ثبت شده توسط اپراتورها به صورت مخزنی در یک جا ذخیره میشد و می بایست گروه های پشتیبان از این شبکه در آن سازمان طی زمانبندی خاص از دیتا جمع آوری شده فایل پشتیبان تهیه کنند تا در اثر هر اتفاقی اعم از آتشسوزی، سیل، زلزله و… دیتا قابل بازگشت بوده و اطلاعات جمع آوری شده به راحتی از دست نرود.

ولی با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی و روی آوردن به سمت سیستم های ابری (Cloud)  دیگر نیازی به خرید سرور و تجهیزات شبکه و پرداخت هزینه های جانبی دیگر بابت پشتیبانی و نگهداری از دیتا نیست و اطلاعات به صورت رمزنگاری شده و خارج از دید فیزیکی افراد در بستر اینترنت موجود است و میتوان به راحتی استفاده کرد.

در صورت نیاز به ویرایش امکان انجام این کار میسر شود، در هر ساعت از شبانه روز و در هر مکان (حتی در مسافرت های خارج از کشور) در دسترس بوده، به طوری که اطلاعات به صورت کلی و جزئی در اختیارمان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید