مزیت درگاه پرداخت برای خیریه ها

چند سال پیش، بانک‌ها به‌عنوان تأمین‌کنندگان حساب‌های بانکیِ صاحبان کسب‌و‌کار، هرکدام به‌صورت جداگانه به کسب‌و‌کارها سرویس می‌دادند؛ اما امروزه با ظهور درگاه‌های پرداخت واسط، علاوه‌بر همان خدمات پرداخت، ارزش افزوده‌های دیگری نیز در اختیار صاحبان کسب‌و‌کار قرار می‌دهند.

چیزی که در سال‌های اخیر با عنوان «درگاه پرداخت واسط» مشهور شده، درواقع همان شرکت‌هایی هستند که در اسناد و آیین‌نامه‌های بانک مرکزی، پرداخت‌یار تلقی می‌شوند. یکی از کارهای مهم این شرکت‌ها ارائۀ درگاه پرداخت اینترنتی به صاحبان کسب‌و‌کار است. کلمۀ «واسط» هم به این معناست که این شرکت‌ها واسطۀ بین مشتریان درگاه پرداخت و شرکت ارائه‌دهندۀ خدمات پرداخت Payment service provider یا به‌اختصار PSP)) هستند.

به دلیل پیشرفت فضای کسب‌و‌کار و شناسایی نیازهای جدید در حوزۀ پرداخت الکترونیک، نهادهای جدیدی به‌منظور تسهیل پرداخت‌های الکترونیک با عنوان پرداخت‌یاری ایجاد شده ‌است. به بیان ساده‌تر، به شرکت‌های ارائه‌دهندۀ خدمات پرداخت این مجوز را داده‌اند تا امکان استفاده از ابزارهای پذیرش و اتصال به شبکۀ الکترونیکی پرداخت شاپرک، به‌صورت غیرمستقیم برایشان فراهم باشد؛ درنتیجه، شرکت دارندۀ مجوز پرداخت‌یاری، در چارچوب سندی و براساس قرارداد منعقده با شرکت‌های ارائه‌دهندۀ خدمات پرداخت (PSP) و شاپرک، می‌تواند پرداخت‌های بدون کارت، ازجمله پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای مبتنی بر زیرساخت‌های همراه و… را برای پذیرندگان خود انجام داده و سپس به شبکۀ شاپرک ارسال کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست