تفاوت پشتیبان گیری در نرم افزار های ویندوزی و سرویس های ابری

نرم افزارهای ویندوزی را میبایست فایل پشتیبان تهیه کرد.

بدلیل دزدی اطلاعات، این کار به همه ی نیروها اجازه داده نمیشود، بلکه فقط مدیریت یا یک نفر مورد اطمینان این کار را به صورت مداوم انجام میدهد.

در نرم افزار های ویندوزی، فایل های پشتیبان تهیه شده صرفا توسط شرکت های فروش نرم افزارها، قابل بازگشت و استفاده میباشد.

باید این نکته را در نظر داشت، فایل های پشتیبان از نرم افزار را باید در حافظه ای امن ذخیره و نگهداری کرد تا در صورت نیاز قابل استفاده باشد. اگر حافظه ای که فایل پشتیبان در آن وجود دارد به هر نحوی از بین رود و یا قابل استفاده نباشد؛ چه باید کرد؟

در بهترین حالت برای بازیابی اطلاعات و استفاده مجدد از نرم افزار ویندوزی، زمانی صرف انجام این کار میشود.

در سرویس های ابری اطلاعات را میتوان به صورت فایل اکسل خروجی گرفت و نیازی به فرد متخصص و شرکت نرم افزاری نیست.

در سرویس های ابری با داشتن خروجی از اطلاعات به صورت فایل “اکسل” در هر دستگاهی حتی گوشی های هوشمند، میتوان فعالیت موسسه را ادامه داد.

نرم افزارهای ویندوزی را میبایست در سیستم هایی مطابق با مشخصات مورد نیاز شرکت سازنده نرم افزار تهیه کرد.

نرم افزارهای ویندوزی برای پایداری و استفاده ی بی وقته نیاز به ارتقا یافتن دارد، به مرور زمان این ارتقا دادن ها نیز شامل سخت افزار هم میشود که هزینه بردار میباشد.

در برخی موارد رویت شده، سیستم هایی که دچار ویروس شده اند قادر به اجرای نرم افزار نبوده، چون به فایل های نرم افزار آسیب رسانده و برای رفع این مشکل میبایست شرکت نرم افزاری جهت رفع مشکل یا راه اندازی مجدد نرم افزار مراجعه حضوری داشته باشد که این امر مستلزم از دست دادن زمان میباشد.

در صورتی که در سرویس های ابری داشتن دستگاه کامپیوتری به هیچ عنوان مهم نیست، بلکه با داشتن اینترنت میسر است و فرقی نمیکند دستگاه کامپیوتری باشد یا گوشی هوشمند.

در نرم افزارهای ویندوزی، بدلیل ارتباط سیستم کامپیوتری با سرور از طریق شبکه داخلی، میبایست برای انجام امور حتما در موسسه خیریه حضور فیزیکی داشت ولی در سرویس های ابری نیاز به حضور فیزیکی نیست، مخصوصا در شرایط خطرناک بیماری “کرونا” که در سطح کره زمین وجود دارد. با در اختیار داشتن سرویس ابری میتوان امور را از منزل و هر نقطه ی جغرافیای ادامه داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست