مددکاری – ویرایش مددجو
- خانه
- chevron_left
- مرکز آموزش
- chevron_left
- مددکاری – ویرایش مددجو
سرویس مددکاری نرم افزار مدیریت خیریه مرسا از سه بخش مددجو، گزارشات و استعلام تشکیل شده است.
در این مطلب قصد داریم به آموزش بخش ویرایش مددجو بپردازیم.
در قسمت ویرایش اطلاعات به صورت کاملتری میتوان اضافه کرد؛ از جمله اطلاعات مددجو، درخواست های مددجو، توضیحات، وضعیت مسکن، حساب بانکی، اطلاعات از وضعیت خانواده و نزدیکان (پدر، مادر، خواهر، برادر، همسر، فرزند، همسایه، دوستان، آشنایان و…)، وضعیت امرار معاش، تحقیق و بررسی، خدمات ارائه شده و درخواست مددجو.
در این قست جزئیات به شکل زیر قابل ثبت است:
اطلاعات مددجو: مانند قسمت ثبت، اطلاعاتی از جمله نام، نام خانوادگی، تاریخ شروع، شماره پرونده و… را میتوان ویرایش کرد و حتی میتوان لوکیشین محل زندگی مددجو را بر روی نقشه ثبت نمود.
توضیحات: این قسمت همانطور که از اسمش پیداست، جهت ثبت جزئیات بیشتر و توضیحات خاص میباشد.
وضعیت مسکن: توضیحاتی در رابطه با وضعیت مسکن مددجو در این بخش ثبت میشود.
اولین قسمت شامل نوع که تعیین کننده مالک بودن، استیجاری، رایگان، بی سرپناه و منزل پدری مددجو میباشد.
در قسمت مبلغ پیش پرداخت نشاندهنده مبلغ ودیعه منزل اجارهای یا رهن مددجو است.
قسمتی به نام توسط حامی وجود دارد که در مقابل آن کادری است که قابلیت تیک یا انتخاب را دارد و به آن معناست که توسط شخصی که مددجو را حمایت میکند، پرداخت شده است
بخش توضیحات در رابطه با وضعیت مسکن و بخش اجاره بها که مبلغ اجاره ماهانه منزل مددجو و باز هم قسمتی در این بخش موجود است که این مبلغ توسط شخص حمایتکننده پرداخت میشود یا خیر.
حساب بانکی: اطلاعات حساب بانکی مددجو اعم از نام بانک، شماره حساب، شعبه و شماره کارت است که نشان میدهد که کمکهای نقدی که برای این مددجو توسط موسسه خیریه لحاظ میشود، به کدام شماره حساب واریز میگردد.
خانواده و نزدیکان: در این قسمت با کلیک بر روی دکمه افزایش، اطلاعاتی از خانواده و نزدیکان مددجو قابل ثبت است.
این اطلاعات شامل پنج قسمت کلی (عمومی – نشانی – ازدواج – سلامتی – شغل) است که هرکدام از اینها دارای جزئیات بیشتری است.
در قسمت اول؛ عمومی نسبت شخص مذکور که شامل (مددجو – همسر – فرزند – فرزند خوانده – نوه – پدر – مادر – برادر – خواهر – رابط – معرف – دوست – آشنا – همسایه) که با انتخاب این قسمت جزئیات مربوط به آن که نام، نام خانوادگی، نام پدر، کد ملی، جنسیت، تحصیلات، تابعیت، دین و… میباشد.
قسمت سوم ازدواج است که شامل وضعیت تاهل (مجرد – متاهل – مطلقه – بیوه)، شماره ثبت، تاریخ عقد، تاریخ ازدواج و تاریخ طلاق مددجو میشود.
قست چهارم شامل وضعیت سلامتی (سالم – فوت شده – بیمار – معتاد – اعصاب و روان – بیش فعال – سرطان – معلولیت جسمی – معلولیت ذهنی – کم توان ذهنی – قلب و عروق – کلیوی – تنفسی – دیابت – مفصلی – استخوانی – عضلانی – کم بینا – نابینا – ناشنوا – اتیسم – MS – بیماری خاص) و تاریخ فوت میباشد.
قسمت آخر که قسمت پنجم است شامل شغل، شماره تماس اول محل کار، شماره تماس دوم محل کار، بیمه (بیمه ندارد – خدمات درمانی – تامین اجتماعی – سلامت – بیمه کمیته امداد) و نشانی محل کار میباشد.
امرار معاش: این قست برای مشخص کردن وضعیت معیشتی مددجو است که نشان دهنده محل تامین آن میباشد و شامل محل درآمد، مبلغ و توضیحات است.
در قسمت محل درآمد میتوان از بین گزینههای موجود که شامل (یارانه، کمیته امداد، سازمان بهزیستی، کمک هزینه معیشتی، خیرین، محل اشتغال، سایر خیریه ها، مستمری بگیر و سایر منابع) انتخاب کرد.
تحقیق و بررسی: این بخش نشاندهنده گزارشی از نتیجه و نحوه تحقیق میباشد که با فشردن دکمه افزایش تحقیق و بررسی، صفحه جدیدی باز میشود که میتوان نام محقق، تاریخ تحقیق، نوع تحقیق (غیر حضوری، حضوری، بازدید از منزل، مراجعه درب منزل، پرس و جو و معرفی شده) و توضیحاتی را در قسمت مشاهدات ثبت نمود.
خدمات ارائه شده: این قسمت برای ثبت خدماتی است که از سوی موسسه خیریه برای مددجو انجام میشود که با فشردن دکمه افزایش خدمات میتوان نوع خدمت (مستمری ماهانه – درمان – سبد کالا – مسکن – جهیزیه – تحصیل – پوشاک – لوازم التحریر – اثاثیه منزل – عقیقه و قربانی – موردی)، نوع خدمت (نقدی – غیر نقدی – بن)، تاریخ ارائه خدمات، مبلغ و توضیحات میباشد.
درخواست: محل ثبت درخواست و نیاز مددجو است که با فشردن افزایش درخواست میتوان نوع درخواست (مستمری ماهانه – درمان – سبد کالا – مسکن – جهیزیه – تحصیل – پوشاک – لوازم التحریر – اثاثیه منزل – عقیقه و قربانی – موردی)، تاریخ درخواست، توضیحات درخواست، نوع انجام (انجام شد – انجام نشد – تحقیق و بررسی)، تاریخ انجام و توضیحات انجام میباشد.