مرسا و سرویس مددکاری

از مهم ترین معیارها برای انتخاب یک نرم افزار، دربر داشتن کلیه نیازهای یک کسب و کار است. یعنی چه؟

این جمله بدین معناست که نرم افزاری مفید  و کار راه انداز است که کامل باشد، تمام نیازهای یک کسب و کار را پوشش دهد، همه قسمت های لازمه را داشته باشد و از همه مهم تر گزارشات درست و دقیق متناسب با نوع کسب و کار را دربرگیرد.

مددکاری

در موسسات خیریه، یکی از نیازهای اصلی داشتن اطلاعات درست و دقیق از مددجوها است.

اطلاعاتی از قبیل مشخصات شخصی، تاریخ شروع، کمک ها و امکانات انجام شده و… که همه و همه این ها برای تشکیل پرونده مددجویی لازم است.

برای ثبت اطلاعات مددجو لازم است پرونده ای برای هریک تشکیل شود که شامل کپی مدارک شناسایی، اطلاعات و پرونده های مربوطه جهت پذیرش و قرار گرفتن در لیست مددجویی برای دریافت کمک است. زمانی که این اطلاعات جمع آوری شوند و برای بایگانی قرار میگیرند و زمانی که نیاز باشد به سختی در دسترس میباشد و در بعضی مواقع دیده شده پرونده مددجویی گم شده که دور از انتظار نیست، زمانی که این پرونده ها به حجم و تعداد زیادی میرسند و یا فضای مناسبی برای نگهداری وجود نداشته باشد؛ ازبین میرود یا گم میشود.

با این حال میباست فضایی برای بایگانی اختصاص داد. که در نهایت برای پیدا کردن پرونده ای زمان زیادی را میباست صرف کرد.

اگر موسسه ای اطلاعات و نیازات مددجو را بهتر بشناسد و برای رفع آن اقدام کند؛ در این حالت قطعا به مددجو کمک بسزایی کرده؛ مثلا مددجویی نیازمند دارویی خاص باشد بهتر است که آن دارو را در همان لحظه داشته باشد تا اینکه به آن پوشاک و یا خوراک برسانند. یا مثلا کسی که سرپناهی ندارد، بهتر است مکانی جهت زندگی و استراحت او ایجاد کرد و در اختیارش قرار داد. خلاصه که برای هر یک بنا به نیاز مددجو بهتر است شناسایی شود و به رفع آن اقدام کرد.

به دست آوردن اطالاعات و صحت حرف مددجو صرفا با پرسیدن و خواندن فرم نیازات مددجو میسر نیست، بلکه میبایست برای تایید آن تحقیقات انجام شود تا در حق کسی ظلم نشود و یکسری سودجو که دنبال منفعت شخصی خود میگردند به خواسته هایشان نرسند. مثلا برای مددجویی با بیماری خاص ذکر مورد بیماری و پیوست پرونده پزشکی لازم است.

سرویس ابری مرسا به مددکاران موسسات خیریه این کمک را میکند تا با ایجاد هر پرونده مددجویی به ثبت جزئیات آن بپردازد، این جزئیات شامل، اطلاعات خانواده و نزدیکان مددجو، محل سکونت، وضعیت معیشتی، اطلاعات شماره کارت و شماره حساب، نوع درخواست، شرح حال تحقیق از مددجو و امکانات بسیار دیگر را برای ثبت با جزئیات بیشتر در اختیار قرار میدهد. هر چه جزئیات بیشتری ثبت شود در تهیه گزارشهای گوناگون کمک بیشتری میکند.

این گزارشات کجاها به کار گرفته میشود:

گزارشات صرفا برای شمردن تعداد مددجوها نیست و یا مجموع مبالغ اهدایی به آنان. این گزارشات برای دانستن نیاز است که با اکثریت آنها روبرو شویم و برای رفع آن بپردازیم. معمولا موسسات خیریه با برگزاری کمپین برای دریافت کمک به مددجوها در تلاشند که به رفع نیازشان اقدام کنند. مثلا در اواخر دوره تابستان اقدام به تهیه کیف و کفش و لوازم تحریر برای کوکان میپردازند.

همه این اتفاقات زمانی انجام میگیرد که نیازها به خوبی شناسایی شود و این عمل فقط با داشتن گزارشات به خصوص و کارآمد میسر است. برای داشتن گزارشات مناسب میبایست اطلاعات به درستنی ثبت شود و نرم افزاری وجود داشته باشد که این اطلاعات را در جای مناسب و دقیق دریافت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست