۵ مزیت سرویس‌ های ابری برای موسسات خیریه

ابر یا کلاد چیست؟

ابر (Cloud)، اصطلاحی است که به سرورهای میزبانی‌شده بر روی بستر اینترنت و همچنین ابزارها و پایگاه‌های داده‌ای که از طریق اینترنت قابل دسترس می‌باشد، گفته می‌شود.

رایانش ابری

اصطلاح دیگری که در این زمینه مورد استفاده قرار می‌گیرد، رایانش ابری (Cloud Computing) است که در آن کاربر باید از طریق‌ اینترنت به داده‌ها و برنامه‌های موردنظر خود دسترسی داشته باشد یا حداقل از طریق وب بتواند این داده‌ها را با اطلاعات دیگر همگام‌سازی کند.

در واقع رایانش ابری، یک برنامه کامپیوتری بر روی هارد سیستم شما نیست بلکه، قدرت پردازش و ذخیره‌سازی است که از طریق اینترنت قابل دسترس است.

پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با ابر و کلاد، مقاله “ابر یا Cloud چیست؟” را مطالعه کنید. برای مطالعه این مقاله اینجا کلیک کنید.

مزایای سرویس های ابری برای موسسات خیریه چیست؟

 

5 مزیت سرویس های ابری برای موسسات خیریه

به طور کلی می‌توانیم ۵ مزیت سرویس های ابری برای موسسه‌های خیریه بیان کنیم که در ادامه به ‌این مزایا می‌پردازیم.

علاوه بر صرفه‌جویی در فضای دفتر و محل کار، سرویس‌های ابری مزایای دیگری نیز برای خیریه‌ها‌ دارند، که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

سرویس‌های ابری، باعث می‌شوند که تمامی امکانات ما (نرم‌افزارها) همیشه و در هر کجای دنیا قابل دسترس باشند.

کارمندان موسسه‌های خیریه می‌توانند از هر جایی به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند و همچنین با استفاده از اپلیکیشن‌های قابل دانلود برای گوشی‌های هوشمند خود، می‌توانند در هر زمان و از هر کجای دنیا با کارکنان دیگر موسسه در ارتباط باشند و دیگر نیازی به حضور فیزیکی آن‌ها نیست و می‌توانند دورکاری کنند.

کارمندان موسسه خیریه، با استفاده از راه‌کارهایی که سرویس‌های ابری در اختیار آن‌ها قرار می‌‌دهند، می‌توانند از رایانه‌های شخصی خود استفاده کنند. به همین دلیل، سازمان‌ها و موسسه‌های خیریه دیگر نیازی به سخت‌افزارها و زیرساخت‌های بزرگ کامپیوتری ندارند که همین موضوع باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های خرید، تجهیز و نگهداری زیرساخت‌های فناوری اطلاعات خیریه‌ها می‌شود.

مقیاس‌پذیری و قابل اعتماد بودن سرویس‌های ابری از دلایل دیگری است که شرکت‌ها باید از کلاد استفاده کنند.

یکی دیگر از مزایای رایانش ابری این است، که دیگر موسسات خیریه نیازی به آپدیت و به‌روز کردن سخت‌افزارهای خود ندارند. چراکه نسخه‌های جدید به سادگی بر روی سرویس‌های ابری بارگزاری می‌شوند و به راحتی قابل دانلود می‌باشند.

تجربه دو موسسه خیریه بین‌المللی که در حال حاضر از سرویس‌های ابری استفاده می‌کنند.

به عنوان بخشی از برنامه‌های خیرخواهانه تحول دیجیتال، دو موسسه Guts UK و WaterAid توانستند از نرم‌افزار مبتنی بر سرویس ابری شرکت مایکروسافت با موفقیت استفاده کنند.

 Guts UK

موسسه خیریه Guts uk

Guts UK موسسه خیریه‌ای است که دارای دو شرکت در شهر هال Hull و لندن است که کارکنان آن سال‌ها برای ارتباط با هم در دو دفتر دارای چالش‌های مختلفی بودند. از سوی دیگر کارمندانی که به صورت دورکاری فعالیت می‌کردند، هم به دلیل نبودن یک پایگاه اطلاعات مرکزی دارای مشکلات متعددی بودند.

بنابراین این موسسه خیریه به فکر استفاده از یک راه‌حل مبتنی بر سرویس ابری افتاد تا بتواند ارتباطات و همکاری میان همکاران خود را افزایش دهد.

این موسسه ده اشتراک از سرویس مایکروسافت۳۶۵ را خریداری کرد که با توجه به مدل اشتراکی مایکروسافت می‌توانست تعداد اشتراک‌های خود را افزایش یا کاهش دهد.

کارکنان این موسسه خیریه با استفاده از برنامه‌های این سرویس ابری توانستند از هر مکان و هر زمانی که می‌خواستند از آن استفاده کنند و اطلاعات مورد نیاز خود را دانلود کنند و با استفاده از ویژگی‌های دیگر این سرویس مانند Microsoft Teams توانستند با دیگر ارتباط برقرار کنند و همکاری بیشتری با هم داشته باشند.

WaterAid

موسسه خیریه wateraid

سرویس‌های ابری در موسسه WaterAid چالش‌های دیگری را حل کردند.

این خیریه دارای دفاتر بین‌المللی مختلف بود که هر کدام دارای زیرساخت‌های آی‌تی متفاوتی بودند که همین موضوع مشکلاتی را برای کارمندان آن ایجاد کرده بود. همواره تعمیر و نگهداری و همچنین زمان از دست رفته به دلیل از کار افتادن این تجهیزات، از مسائل اصلی این موسسه در هزینه‌هایش بود.

مدیران این موسسه با توجه به بودجه‌ موسسه و نرخ بازگشت سرمایه‌، به سمت استفاده از ابزارهای دیجیتال رفتند.

این موسسه با استفاده از سرویس ابری آفیس۳۶۵ (Office365) دیگر نیازی به سرمایه‌گذاری در سخت‌افزارهای مورد نیاز نداشت که همین موضوع باعث شد که هزینه‌هایی که قبلا برای سخت‌‎افزارهای مورد نیاز شرکت صرف می‌شد، در پروژه‌های دیگر این موسسه سرمایه‌گذاری شود.

چگونه سرویس‌های ابر می‌توانند به سازمان شما کمک کنند؟

تحول دیجیتال صرفاً به معنای دیجیتالی بودن بیشتر است.

برای انجام کارهای سازمانی به صورت دورکاری که سرعت این تغییر را افزایش می‌دهد، تکنولوژی‌های ابری لازم و ضروری است.

طبق گزارش امسال Raconteur، نود و هفت درصد تصمیم‌گیرندگان کسب‌وکارها اعلام کرده‌اند که همه‌گیری کووید۱۹، سرعت تحول دیجیتال را در سازمان آن‌ها افزایش داده است.

موسسات خیریه قبل از خرید این سرویس‌ها می‌توانند از نسخه‌های تست رایگان این سرویس‌ها استفاده کنند که بتوانند از امکانات آن استفاده و تصمیم بهتری برای خرید آن‌ها بگیرند.

تنها سرویس ابری مدیریت خیریه در ایران

سرویس ابری مرسا

همانطور که می‌دانید مرسا، تنها نرم‌افزار خیریه در ایران است که مبتنی بر سرویس ابری و کلاد است.

تیم سازنده این سرویس، با پشتوانه فعالیت چند ساله در موسسات خیریه مختلف، سعی دارند با توسعه امکانات این سرویس، بتوانند نیازهای بخش‌های مختلف یک موسسه خیریه را برطرف کنند.

آیا برای استفاده از سرویس مدیریت خیریه مرسا نیاز به مشاوره دارید؟
کافیست نام و شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان مرسا با شما تماس بگیرند
یا
با شماره ۶۶۹۰۹۰۲۹ – ۰۲۱ تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید