۷ مزیت برتر سرویس مرسا

مرسا دارای مزیت های بسیاری میباشد که در این مقاله به یکسری از آنها میپردازیم:

۱- بدون نیاز به سخت افزار خاص و کم هزینه

هزینه پایین و نیاز نداشتن به تجهیزات سخت افزار گران قیمت، از جمله مزیت های سرویس مرسا بوده. برای داشتن نرم افزراهای صندوق صندقات و یا مددجویی موسسات خیریه، نیاز به خرید تجهیزات سخت افزاری از جمله سرور فیزیکی، سیستم های کامپیوتری با مشخصات خاص، تجهیزات شبکه از جمله سوئیچ، کابل شبکه و… برای اتصال بین سرور و کامپیوترها، firewall های سخت افزاری و نرم افزاری و… میباشد.

برای تجهیز کردن موسسات خیریه به چنین امکاناتی، مدیران مربوطه میباست هزینه های بسیار زیادی پرداخت کنن.

از جمله خطرات احتمالی داشتن سرور فیزیکی، مشکلات نگهداری است. برای این کار حتما نیروی متخصص لازم است تا هنگام بروز مشکلات مربوطه به رفع آن تلاش کند. یکی از مزیت های مرسا، عدم نیاز به سخت افزار خاص میباشد که به کاربران این امکان را میدهد که با هر دستگاه سخت افزاری مانند کامپیوتر، تبلت و گوشی های هوشمند که به اینترنت متصل باشد استفاده کند.

۲- امنیت بالا

مرسا دارای گواهینامه های امنیتی میباشد که در حفظ اطلاعات کاربران و غیر قابل نفوذ بودن آن، این اطمینان خاطر را به مدیران موسسات میدهد که اطلاعات محفوظ بوده، خیرین و مددجویان ثبت شده در سیستم برای هیچ فردی قابل مشاده نیست مگر این که کد اختصاصی، نام کاربری و رمز عبور را داشته باشد.

کاربران سرویس های ابری در جهان نشان دهنده درصد اطمینان و امنیت بالای این نوع سرویس هاست.

به مدیران موسسات خیریه این دلگرمی را میدهد که اطلاعات محفوظ و غیر قابل سرقت بوده و فردی به آن دسترسی ندارد. همیشه قابل استفاده و بسیار امن میباشد.

۳- در دسترس بودن

از مزیت های دیگر میتوان در دسترس بودن را نام برد، بدین معنا که در هر نقطه ای از کره ی زمین و با هر دستگاهی که به اینترنت متصل باشد قابل استفاده است. فرقی نمیکند چه ساعتی از شبانه روز بوده و یا این که در محل کار حضور دارید یا نه، کافیست به اینترنت متصل باشید.

۴- بدون نیاز به حضور فیزیکی

عدم حضور فیزیکی، که از مهم ترین مزیتهای این سرویس میباشد چون در دوره ای که امروزه به سر میبریم، بدلیل وجود بیماری کشنده ای به نام کرونا، بهتر آن است کارها را در خانه انجام دهیم که به اصطلاح “دور کاری” گفته میشود. با این مزیت این امکان فراهم است که دیگر در محل کار یعنی موسسه خیریه حضور فیزیکی نداشه باشیم.

۵- تهیه نسخه پشتیبان

تهیه نسخه پشتیبان یا همان فایل Backup از اطلاعات مربوطه است. برای تهیه فایل پشتیبان در سرورهای فیزیکی، میباست همه روزه این کار توسط نیروهای متخصص انجام شود و در حافظه ای مانند هارد یا DVD نگه داری شود و مراقب بود که این اطلاعات گم نشود و یا به سرقت نرود ولی در سرویس های ابری، فایل های پشتیبان به راحتی قابل دریافت و بدون نیاز به نیروهای متخصص میباشد.

۶- گزارشات کاربردی و متنوع

گزارشات کاربردی و متنوع که به اشکال مختلف مانند جدول و نمودار قابل مشاهده میباشد و بنا به نیاز کاربران اطلاعاتی را در دسترس آنها قرار میدهد.

گزارشات انواع مختلفی دارد و در هر بخش میتوان گزارشات مربوط را دریافت کرد که برای مشاهده و بررسی راندمان کاری تاثیر مثبتی دارد.

 

۷- کاربری آسان

ساده و راحت بودن کار با این سرویس به کاربران کمک میکند که خود را درگیر جزئیات وقت گیر نکنند و زمان اصلی رو برای انجام کار بگذارند.

تمام قسمت های اصلی در سرویس به سادگی در دسترس است و جزئیات بیشتر دسته بندی شده و هر کاربر بنا به وظایف خودش در هر بخش به سادگی میتواند فعالیت کند.

سرویس مرسا مختص مدیران موسسات خیریه نیست، بلکه مددکاران و متصدیان که با مددجو و خیرین در ارتباط هستند نیز، عمده کاربران مرسا را تشکیل میدهند.

تا قبل از پیدایش سرورهای ابری، سرورهای فیزیکی عمدتا به دلیل عدم نگهداری درست و رسیدگی به آن دچار مشکلاتی میشد. در بعضی موارد به دلیل وجود افراد غیر متخصص در فضای نگهداری سرور و بروز قطعی از جمله کابل شبکه، که ارتباط بین کامپیوتر با سرور را قطع میکرد، تیم پشتیبانی برای رفع مشکل در تلاش بودند تا آن را برطرف کنند و بارها حضور پیدا کردن و زمانی که صرف رفت و آمده شده بیشتر از انجام رفع مشکل بوده یا یکسری بی دقتی های شبیه به این که از جانب کاربر دیده شده و تیم پشتیبانی فقط در برطرف مشکلات پیش پا افتاده بوده.

 

اغلب مدیران به دنبال بالابردن راندمان با هزینه کم هستن و سرویس مرسا به مدیران موسسات خیریه این کمک را میکند که با هزینه درست، به آنچه که میخواهند زودتر برسند و به راحتی امور را مدیریت و کنترل کنند.

نه تنها مدیران بلکه کاربران دیگه ای مانند مددکاران و متصدیان هم برای انجام امور از مرسا استفاده میکنند.

عاملین یا همان تخلیه گران موسسات نیز برای انجام فعالیت روزانه خود میتوانند از نسخه اندروید این سرویس بهرمند شوند که برای ثبت کمک های دریافت شده از سوی خیرین و نیکوکاران استفاده میکنند و امکاناتی از جمله نمایش آدرس خیرین بر روی نقشه در اختیار عاملین قرار میدهد.

 

مخاطب و کاربران مرسا به چند دسته تقسیم میشوند که از جمله آنها مدیران، متصدیان، مددکاران و حتی عاملین (تخلیه گران) هستن. هر کدام بر اساس شناخت نیاز برای رفع آن در تلاش اند و هر یک از بخش های مربوط به خود در مرسا استفاده میکنن.

نظر متخصصین

از نظر متخصصین؛ سیستمی مناسب است که در حالتهای مختلف قابل استفاده بوده. این جمله به این معناست که بیشترین درصد آماده به کار بودن را داشته باشد. به اصطلاح دارای Up Time 99% بوده یعنی قطعی آن بسیار کم باشد. که این عمل در سرویس های ابری ممکن است.

شما یک سرور فیزیکی را در نظر بگیرید، این سرور برای استفاده قطعا باید در محیط موسسه خیریه قرار داشته باشد، حال موسسه دچار حادثه ای شود، راه اندازی مجدد آن و بارگذاری اطلاعات قبلی زمان بر است. بعضی مواقع امکان دارد اطلاعات به سرقت برده شود و یا سرور سوخته باشد که برای حل این مشکل زمان و هزینه زیادی صرف میشود.

ولی در سرویس های ابری به علت امنیت بالای اطلاعات و در دسترس نبودن سرور فیزیکی بروز چنین مشکلاتی محال است.

 

سابقه کاری مرسا

تیم مرسا افتخار همکاری با موسساتی از قبیل، بنیاد خیریه رهروان نبی اعظم، بنیاد خیریه رهپویان پیامبر اعظم، بنیاد خیریه رهپویان میثاق، موسسه خیریه مکتب طه، آستان قدس رضوی، صندوق خیریه جواد الائمه، موسسه خورشید آل یاسین، موسسه خیریه مرکز آموزشی درمانی فیروزآبادی، موسسه خیریه مائده آسمانی، خیریه موسی ابن جعفر (ع) و… دیگر موسسات که با برخی از آنان سابقه کاری طولانی مدت و برخی دیگر به تازگی وارد همکاری شده ایم.

 

بیشتر های شرکت های بزرگ دنیا در حال حاضر از سرویس ابری استفاده میکنند. تعدادی از این شرکت ها از جمله Acquia (بوستون)، Amazon Web Services (واشینگتون)، Box (کالیفرنیا)، Collibra (نیویورک) ،  Datrium (کالیفرنیا)، Digital Ocean (نیویورک)، Dropbox (کالیفرنیا)، IBM (نیویورک)، Salesforce (کالیفرنیا) و Slack (کالیفرنیا) هستن.

 

از جمله سرویس های ابری برتر دنیا میتوان به اختصار به ۱۶ مورد آن اشاره کرد.

۱. دراپ‌باکس (DropBox)

۲. گوگل درایو (Google Drive)

۳. مگا (Mega)

۴. وان درایو (OneDrive)

۵. آی کلود (iCloud)

۶. باکس (Box)

۷. نکست کلود (NextCloud)

۸. اسپایدر اوک (SpiderOak)

۹. آی‌درایو (iDrive)

۱۰. پی‌کلود (Pcloud)

۱۱. شوگرسینک (SugarSync)

۱۲. ترسوریت (Tresorit)

۱۳. مدیافایر (Mediafire)

۱۴. موزی (Mozy)

۱۵. زولز (Zoolz)

۱۶. آمازون درایو (Amazon Drive)

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست