قوانین و مقررات

قوانین استفاده از سیستم های ابری

توافقنامه استفاده از خدمات نرم افزاری و ابری مرسا

شرایط و تعهدات ضمن العقد، قواعد و نحوه اجرای قرارداد فروش نرم افزار

ماده یک ) مفاد عمومی:

۱-۱ ) مبلغ دریافتی از مشتری بابت هزینه اجاره لیسانس نرم افزار، هزینه نگهداری نرم افزاری و هزینه استفاده از سخت افزاری سرورها و هزینه استفاده از اینترنت سرور و هزینه ارایه خدمات پشتیبانی برای مدت زمان مشمول می باشد

۲-۱ ) مشتری با ارسال اطلاعات خود بر روی سرورهای مشتری سامانه ابری مرسا تایید می نماید که مالک و مسئول اطلاعات ثبت شده بر روی دیتابیس خود می باشد.

۳-۱ ) در صورت فسخ/ خاتمه/ لغو این توافقنامه حق ثبت اطلاعات و یا ویرایش آنها برای مشتری متوقف می شود و ضمن نگهداری اطلاعات مشتری تا ۳۰ روز پس از فسخ/خاتمه/لغو، بدون دریافت هزینه تنها حق نمایش و دسترسی به اطلاعات پیشین در اختیار مشتری قرار می گیرد، پس از گذشت ۳۰ روز اطلاعات مشتری حذف شده و قابل بازگشت نمی باشد.

۴-۱ ) سامانه ابری مرسا از طریق شماره موبایل ( مشتری) درج شده در حساب کاربری با طرف حساب خود ارتباط برقرار می کند. کلیه اطلاعیه ها و اعلانات از طریق این شماره موبایل به افراد اعلام خواهد شد و مالک شماره تلفن همراه مالک اطلاعات نرم افزار تلقی میشود. اشخاص موظف هستند در هنگام ثبت نام شماره موبایل معتبر به نام خود را وارد کنند. همچنین هرگونه تغییرات در شرایط کار و نوع خدمات و مفاد این توافقنامه از طریق شماره موبایل ثبت شده میسر و به مشتری اطلاع رسانی می شود.

۵-۱ ) کلیه کاربران و مشتریان سامانه ابری مرسا با پذیرش این سند موافقت خود را اعلام می نمایند که این سامانه می تواند در هر زمان قوانین، شرایط مالی و پرداخت، شرایط استفاده و کاربری را تغییر داده و قوانین جدیدی را وضع نماید لازم به ذکر است که این تغییرات مشمول توافقات قبلی نمی باشد و در توافقات جدید لازم الاجرا خواهد بود.

۶-۱ ) در صورت وجود مشکل در صورتحساب، مشتری می بایست تا ۳۰ روز از طریق پرتال مشتریان فعال در محیط برنامه یا ایمیل cloud@mersaa.ir یا با نامه مراتب را برای رسیدگی اعلام کند.

۷-۱ ) شرکت نرم افزاری مرسا بصورت مستمر خدمات و قابلیتهای خود را توسعه و بهبود می بخشد. به همین علت در طول زمان اجازه اعمال تغییرات در نرم افزار را دارد و ممکن است امکاناتی به خدمات و نرم افزار اضافه شود. تغییرات باعث کاهش قابلیتی نمیشود یا باعث افزایش یا ارایه راهکار بهتر خواهد بود.

۸-۱ ) شرکت نرم افزاری مرسا هیچ مسئولیتی در قبال ضرر و زیان های غیر مستقیم یا مستقیم مشتری درباره سود، شهرت، کیفیت اطلاعات و یا دیگر زیان ها یا مسئولیتهای غیرملموسی که در نتیجه استفاده از خدمات سامانه ابری مرسا می باشد را ندارد.

۹-۱ ) برای بستن حساب کاربری و قطع سامانه لازم است مشتری درخواست مربوطه را به صورت کتبی به شرکت نرم افزاری مرسا اعلام نماید و پس از بستن یا قطع حساب به درخواست مشتری، تمامی محتوا و اطلاعات مشتری حذف می شود. لازم به ذکر است این اطلاعات پس از این مرحله قابل بازگشت نیست.

۱۰-۱ ) در صورت عدم رعایت تمام و یا بخشی از شرایط این توافق نامه از طرف مشتری و یا در صورتی که محرز شود مشتری هویت یا اطلاعات تماس خود را ناصحیح اعلام نموده یا تغییر هرکدام از آنها را به شرکت نرم افزاری مرسا اطلاع نداده است، شرکت حق مسدود نمودن حساب مشتری بدون اعلام قبلی را داراست. در این حالت هیچ گونه وجهی به مشتری مسترد نخواهد شد.

۱۱-۱ ) عضویت مجموعه حقوقی و یا حقیقی ای که مشتری از طرف آنها فرم های عضویت در سامانه ابری مرسا را تکمیل کرده، نشان می دهد که آنها نیز شرایط و توافقات استفاده از سیستم و همچنین سیاست های حفظ حریم خصوصی را قبول دارند و ثبت نام کننده از طرف آنها مجاز بوده و یا اختیار داشته که این توافق را انجام دهد. به این معنا که شرکت مرسا در خصوص مشکلات احتمالی بعدی در این خصوص، هیچگونه مسئولیتی نداشته و صاحب شماره تلفن همراه ثبت شده در سرورهای مرسا و مشخصات سازنده حساب کاربری مالک مزیتهای ایجاد شده و اطلاعات و تعیین کننده وضعیت آن خواهد بود.

۱۲-۱ ) مشتری باید تمامی قوانین جمهوری اسلامی ایران خصوصا “قانون تجارت الکترونیکی”، “قانون جرائم رایانه ای” و “قانون حمایت از حقوق پدید آورندگان نرم افزار های رایانه ای” را رعایت نماید و هرگونه مسئولیت ناشی از عدم رعایت این قوانین توسط صاحب حساب و یا سایر کاربران وی به عهده مشتری است و شرکت مرسا هیچ مسئولیتی در این مورد نخواهد داشت.

۱۳-۱ ) سامانه ابری مرسا به عنوان یک سرویس دهنده تحت وب تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران است.

۱۴-۱ ) مرسا هیچ مسئولیتی در قبال لو رفتن اطلاعات مشتری در صورتی که منشا آن حملات هکری باشد، نخواهد داشت.

۱۵-۱ ) مرسا تعهد می‌نماید تا بالاترین ضریب اطمینان را برای دسترسی به سامانه ابری مرسا فراهم سازد. در مواردی که نیاز به قطع سرویس باشد، مرسا موضوع را حداقل ۱۲ ساعت قبل به اطلاع مشتری خواهد رساند.

ماده دو) پشتیبانی:

۱-۲ ) سامانه ابری مرسا دارای پرتال پشتیبانی است، این قسمت وظیفه پاسخگویی به سوالات مشتریان را دارد زمان و سرعت پاسخگویی به نوع سوال بستگی دارد. شرکت مرسا تلاش می‌نماید تا در خصوص پاسخگویی مطلوب تر به مشتریان تمامی امکانات و منابع خود استفاده نماید.

۲-۲ ) ارائه خدمات پشتیبانی بوسیله تیکت انجام خواهد شد و هزینه ای جداگانه بابت آن دریافت نمی شود. شرکت تعهدی نسبت به ارائه خدمات پشتیبانی رایگان به صورت حضوری نخواهد داشت. پشتیبانی شامل پاسخگویی به سئوالات و رفع مشکلات احتمالی است که در حین استفاده از سیستم برای کاربران بوجود می آید.

۳-۲ ) در شرایط فورس ماژور و حوادث غیر قابل پیش بینی از قبیل سیل، زلزله صاعقه، آتش سوزی، اعتصاب، اغتشاش عمومی و یا حوادث موثر در اجرای قرارداد و یا سایر حوادث غیرمترقبه طبیعی و غیرطبیعی خارج از اختیار گروه نرم افزاری مرسا به نحوی که انجام تعهدات و خدمات این توافقنامه را برای گروه نرم افزاری مرسا غیرممکن یا با اشکال مواجه نماید، هیچگونه مسئولیتی در قبال عدم انجام تعهدات متوجه شرکت نمی باشد و تمام تعهدات طرفین ساقط، منحل و یا تعلیق میشود. و مشتری حق هرگونه ادعایی نسبت به شرکت را از خود سلب و ساقط می نماید.

۴-۲ ) اضافه کردن ویژگی های جدید به نرم افزار و ارایه مستندات آموزشی و خدمات پرتال به کاربران، مشمول خدمات پشتیبانی است و هزینه جداگانه ندارند.

۵-۲ ) شرکت مرسا مسئولیتی نسبت به مشکلاتی که برای استفاده از سرویس به علت وجود مشکل در اینترنت سمت کاربر و یا دیگر بسترهای ارتباطی الکترونیک از طرف مشتری و یا در سطح کشور و یا بین المللی بوجود می آید ندارد.

ماده سه) امنیت:

۱-۳ ) مشتری، کاربران و نمایندگان مشتری، مسئول حفاظت از امنیت حساب کاربری خود می باشند. این افراد موظفند که کلمه عبوری را انتخاب کنند که امنیت لازم را دارا بوده و قابل حدس زدن توسط سایرین نباشد. همچنین کاربران موظف هستند تا در مقاطع زمانی مناسب نسبت به تغییر کلمه عبور خود اقدام کنند. علاوه بر آن، در صورتی که احساس می کنند کلمه عبور آنها در دسترس سایرین قرار گرفته، بایستی بلافاصله نسبت به تغییر آن اقدام نمایند، در غیر این صورت کلیه عواقب ناشی از این سهل انگاری، بر عهده کاربران خواهد بود و شرکت مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت.

۲-۳ ) شرکت هیچ مسئولیتی در قبال لو رفتن اطلاعات مشتری در صورتی که منشا آن کوتاهی مشتری در حفظ امنیت حساب کاربری خود یا اقدامات هکری باشد، نخواهد داشت. مسئول تشخیص این امر مدیر سیستم شرکت مرسا می باشد. مدیر سیستم با مراجعه با لاگها و گزارش های امنیتی موجود در پنل خود، امکان بررسی و تشخیص این امر را خواهد داشت.

ماده چهار) حریم شخصی:

۱-۴ ) برای پاسخگویی به سوالات، در خواستها و مدیریت برنامه های دو سویه ممکن است به اطلاعات شخصی شما شامل نام، نشانی، ایمیل و شماره تلفن نیاز باشد. ما از این اطلاعات برای پاسخگویی به نیاز شما، یا تماس با شما از طریق ایمیل، پست و یا تلفن برای اطلاع رسانی در مورد محصولات، خدمات یا برنامه های خاص خود استفاده می کنیم. اگر شما درخواست خدماتی کنید، ممکن است ما برای اطلاعات بیشتر با شما تماس بگیریم. به هر حال، با توجه به شرایط قانونی، ما این اطلاعات را به هیچ شخص ثالثی بدون اجازه شما منتقل نخواهیم کرد، مگر در شرایطی که احتیاج به پیشبرد سفارش، درخواست و مدیریت برنامه های دو سویه کاربران باشد.

۲-۴ ) اطلاعات فردی، مالی و شماره تلفن های اعلام شده از سوی کاربر به شرکت محرمانه تلقی شده و در هیچ شرایطی بجز حکم مراجع قانونی در اختیار هیچ شخص و سازمانی قرار داده نخواهد شد.

ماده پنج) شناسایی بازدیدکنندگان:

۱-۵ ) در زمان های مختلف ممکن است مشتری سامانه ابری مرسا اطلاعاتی را بر روی رایانه شما برای شناسایی بار بگذارد. این اطلاعات معمولا به عنوان بلوک داده ای “Cookie” شناخته می شوند. مشتری سامانه ابری مرسا با نمایش چگونگی و زمان استفاده بازدیدکنندگان می تواند وبگاه خود را بهینه سازد.

ماده شش) حقوق مالکیت معنوی:

۱-۶ ) کلیه محتویات نرم افزاری و ابداعات و طرح ها و همچنین حقوق استفاده مشتری سامانه ابری مرسا متعلق به شرکت می باشد.

۲-۶ ) در راستای حمایت از حقوق و مالکیت های مادی و معنوی، انجام فعالیت های زیر برای مشتری مجاز نیست و نرم افزار مرسا اجازه دارد تا به منظور تامین امنیت سایر کاربران، بلافاصله و بدون اطلاع و اخطار قبلی حساب کاربری مشتری را مسدود کرده و کلیه اطلاعات مشتری را بایگانی کند و دسترسی مشتری به سامانه را قطع کند. مسئول تشخیص این امر مدیر نرم افزار مرسا می باشد. همچنین در این صورت هیچ وجهی به مشتری مسترد نخواهد شد.

۳-۶ ) کپی کردن، فروختن، به عنوان واسط در اختیار شخص ثالث قرار دادن یا هر نوع استفاده تجاری دیگر از موارد مربوط به نرم افزار یا HTML/CSS/JS ها یا طراحی های بصری عناصر واقع در نرم افزار و/یا وب سایت یا هر بخشی در آن ها. همچنین مشتری نباید اجازه این استفاده را به دیگر اشخاص ثالث از طریق در اختیار قرار دادن حساب کاربری خود بدهد.

۴-۶ ) هر گونه مهندسی معکوس روی نرم افزار و خدمات، خارج از عرف و مقررات قانونی . بگونه ای که معارض با حقوق و مالکیت معنوی نرم افزار مرسا تلقی گردد. مرجع تشخیص، نظر کارشناسی مدیر نرم افزار مرسا در این خصوص ملاک عمل خواهد بود.

۵-۶ ) استفاده از نرم افزار، خدمات ارائه شده، سایت یا هر جزء آن بگونه ای که موجبات تخلف از قوانین موضوعه کشور و تعرض به حقوق مالکیت معنوی نرم افزار مرسا شود.

۶-۶ ) انتقال هرنوع کرم نرم افزاری یا ویروس یا هر کد نرم‌افزاری مخرب در زمان استفاده از وب سایت.

۷-۶ ) هر گونه هک کردن نرم افزار و یا وب سایت.

۸-۶ ) شبیه سازی نام های تجاری نرم افزار مرسا، نشان تجاری، سایت نرم افزار مرسا، خدمات و هر گونه متون و تصاویر و ویژگی های خدمات نرم افزار مرسا.

۹-۶ ) هرگونه فعالیت مخالف قوانین جمهوری اسلامی ایران.

ماده هفت) موارد ممنوع:

۱-۷ ) تجاوز به حقوق قانونی (حقوق خصوصی، عمومی، حقوق شهروندی و حریم خصوصی)‌ اشخاص و فراهم کردن اسباب خسارت یا زیان دیگران.

۲-۷ ) هر گونه مهندسی معکوس روی نرم افزار و خدمات ، استفاده تجاری دیگر از موارد مربوط به نرم افزار یا طراحی های بصری عناصر واقع در نرم افزار و یا وب سایت یا هر بخشی در آن ها، فراتر از حدی که قانون جمهوری اسلامی ایران ذکر کرده است.

۳-۷ ) هر گونه استفاده از نرم افزار، خدمات ارائه شده، سایت یا هر جزء آن بگونه ای که موجب تخلف در حقوق مالکیت معنوی شود.

۴-۷ ) تلاش برای نفوذ به وبگاه و یا تخریب اطلاعات موجود در سامانه ابری مرسا یا وب سایت و همچنین انتقال ویروس یا کرم نرم افزاری و هرگونه نرم افزار دیگر با ماهیت مخرب با استفاده از ابزارهای ارتباطی وب سایت یا سامانه ابری مرسا.

۵-۷ ) هر گونه شبیه سازی سایت، نرم افزار ، خدمات، تصاویر و ویژگی‌های خدمات سامانه ابری مرسا.

۶-۷ ) هرگونه فعالیت مخالف قوانین جمهوری اسلامی ایران.

ماده هشت) حل اختلاف:

۱-۸ ) این توافقنامه تحت قوانین کشور ایران تحریر شده و هر گونه اختلاف و نزاع قانونی طرفین مرتبط با این توافقنامه می بایست از طریق داور مرضی الطرفین آقای …………… به شماره ملی ……… به آدرس ……………………….  و شماره تماس …………..  حل شود. تمامی تصمیمات و آرای صادره توسط داور جهت طرفین لازم الاتباع خواهد بود.

۲-۸ ) نحوه ی اطلاع رسانی به داور از طریق ۱- اظهارنامه ۲- پست سفارشی.

۳-۸ ) مدت صدور رای توسط داور ۳ ماه تمام شمسی.

۴-۸ ) نحوه ابلاغ رای یا تصمیم داور از طریق دفاتر الکترونیک قضایی و یا اظهارنامه.

۵-۸ ) قبول قانونی داوری در این قرارداد توسط داور لازم و ضروری است.

۶-۸ ) طرفین قرارداد موظف به ثبت نام خود در سامانه قضایی ثنا میباشند.

۷-۸ ) کلیه هزینه های داوری از جمله کارشناسی، حق الزحمه داور و ابلاغات و … به السویه توسط طرفین با اعلام داور در هر مقطع زمانی می بایست پرداخت گردد.

۸-۸ ) انجام روند داوری و حل اختلاف در شهر تهران پایتخت کشور ایران و به زبان فارسی خواهد بود. چنانچه هر قسمتی از این توافقنامه باطل یا غیر قابل تنفیذ شود، هیچ تاثیری در اعتبار و توازن قسمت های دیگر توافقنامه نخواهد داشت.

ماده نه) پایان:

۱-۹ ) این توافقنامه هیچ مسئولیتی به غیر از آن چه در اینجا مطرح شده است به عهده مشتری سامانه ابری مرسا نمی گذارد.

۲-۹ ) همواره آخرین نسخه این توافقنامه در آدرس اینترنتیmersaa.ir/terms قرار دارد.

۳-۹ ) هر گونه تسامح شرکت مرسا در پیگیری و اجرای حقوق خود در این توافقنامه به معنی چشم پوشی از این حقوق نیست و همواره فرصت و امکان این پیگیری برای گروه نرم افزاری مرسا برقرار است.

۴-۹ ) مقررات، توافقات، تعهدات و شروط ذکر شده در این توافقنامه ارجح بر هر نوع توافق قبلی بین مشتری و گروه نرم افزاری مرسا است.

۵-۹ ) کلیه مکاتبات و ابلاغات به آدرس مشتری مندرج در این قرارداد صورت خواهد گرفت. هر گونه مکاتبه از طریق پست، ایمیل یا پیامک به شماره مندرج در قرارداد در حکم ابلاغ قانونی است.